Een professionele website laten maken met een frisse nieuwe look door Digiplek webdesign?
U bent aan het juiste adres! Digiplek doet dit namelijk al sinds 2005.
In de huidige tijd is een goede website of webshop onmisbaar en gevonden worden in Google cruciaal.
Digiplek webdesign focust zich al sinds 2005 op het zoekmachine vriendelijk (SEO) ontwerpen, bouwen, restylen & onderhouden van websites.
Tijdens het grafische ontwerp, de technische bouw, website configuratie, opbouwen structuur en invulling met tekst en foto's wordt extra aandacht gegeven aan het vergroten van de vindbaarheid van de website.
Want een mooi webdesign is belangrijk, met uw website vindbaar zijn in Google is des te belangrijker.
Uw website is 24 uur per dag, 365 dagen per jaar uw digitale visitekaartje en één van de belangrijkste vertegenwoordigers van uw bedrijf.
Dit maakt het van belang dat uw website goed gevonden wordt, compleet en gebruikersvriendelijk is en bij dit vaak eerste contact een goede indruk uitstraalt!
Tegenwoordig is het mogelijk om te kiezen tussen een bestaand prefab webdesign (commercieel of gratis in aanschaf) of een webdesign op maat.
Beiden hebben hun voor- en nadelen zoals te zien in het overzicht hieronder.
Het grootste verschil is dat een prefab webdesign vaak sneller opgezet kan worden maar beperkter is in aanpasbaarheid en dat je moet schikken naar de opbouw en uitstraling van het betreffende webdesign.
Terwijl bij een maatwerk webdesign eerst een grafisch ontwerp op basis van uw wensen wordt gemaakt. Daarna wordt dit ontwerp technisch gebouwd.
Stelt u een nieuwe website telkens uit omdat u niet weet waar u moet beginnen? Heel begrijpelijk, wij loodsen u door het hele proces heen.
En beginnen is makkelijker dan u denkt. Een grafisch ontwerp kan namelijk al gemaakt worden door enkel het logo en eventueel aanwezige foto's door te sturen.
Heeft u geen foto's en teksten. In het ontwerpproces gebruiken we dan dummy teksten / foto's zodat u toch kunt zien hoe het eruit zal komen te zien.
of | |||
---|---|---|---|
Huisstijl |
Standaard ontwerp aangepast aan uw huisstijl |
Uniek ontwerp in uw huisstijl met SEO in mind |
|
Technische bouw |
Beperkt op maat |
Volledig op maat |
|
Mobiel, tablet, desktop geschikt |
Ja |
Ja, tot in de details |
|
Overload aan onnodige software en elementen |
Meestal veel welke er waar mogelijk uit gestript moeten worden |
Weinig overload en enkel wat nodig is zodat de website snel en overzichtelijk blijft |
|
Website live |
Sneller dan maatwerk |
Snel |
|
Inhoud bewerken |
Ja |
Ja |
|
Zoekmachine vriendelijkheid |
Standaard |
Met aandacht voor details die het verschil maken |
|
Budget * | Beperkt budget | Uitgebreider budget |
Dit is misschien wel de meest gestelde vraag over webdesign en hetzelfde als vragen wat een auto kost.
Heel goedkope auto's zijn meestal vrij basic of hebben gebreken. Een nieuwe of duurdere auto geeft meer waar voor zijn geld.
Maar om u een idee te geven. Het kan lopen van een heel simpele website € 400,- tot complexere websites € 2000,- en hoger.
Het is geheel afhankelijk van uw wensen.
Maak een vrijblijvende afspraak om helderheid te creëren over welke oplossing bij uw budget past om zodoende een goede op uw wensen afgestemde responsive website te maken.
Responsive websites zijn websites die zich automatisch aanpassen aan de schermgrootte van een mobiel, tablet of desktop waarmee een website wordt bekeken zodat het op kleine apparaten niet meer nodig is om in te zoomen op tekst en afbeeldingen.
Op een mobiel of tablet staan bepaalde elementen van een website dan bijv. niet naast elkaar maar onder elkaar.
Een responsive website is dus door te schalen en elementen te verplaatsen tegelijkertijd geschikt voor desktops, tablets en mobiel zonder in te hoeven zoomen!
Nog steeds zijn er veel websites die wel schalen op een mobiel of tablet en niet responsive zijn terwijl dat zo belangrijk is om hoger te scoren in Google.
Als er via Google gezocht wordt met een tablet of mobiel rankt Google responsive websites namelijk hoger in de zoekresultaten.
Het meeste zoekverkeer komt via mobiel en tablet en daarom is het dus des te meer een reden om te zorgen dat uw website volledig responsive is.
Neem vrijblijvend contact op voor het bespreken van de mogelijkheden om een responsive website te laten maken.
Bij het laten maken van een nieuwe website of webshop worden in grote lijnen een aantal stappen doorlopen.
Zo wordt een helder beeld verkregen over wat u wilt bereiken om zodoende tot een goed eindresultaat te komen met uw website of webshop.
Tijdens de kennismaking willen we een goed beeld van uw bedrijf of merk vormen.
Inventariseren we uw wensen, doelen, gewenste funtionaliteiten, wat u juist wel of niet mooi vindt en waar we rekening mee moeten houden.
En of uw voorkeur uit gaat naar een goedkoper standaard prefab webdesign of een webdesign op maat?
Weet u niet waar u moet beginnen?
Neem vrijblijvend contact op om kennis te maken.
Als u voor een standaard prefab webdesign heeft gekozen dan kan deze stap vrijwel geheel overgeslagen worden.
Gaat u voor een webdesign op maat dan maken we een grafisch ontwerp op basis van de geinventariseerde wensen.
Dit grafische ontwerp wordt vervolgens aan u gepresenteerd.
Aan de hand van deze visualisatie ziet u wat u krijgt.
Ontwerp en ideeën akkoord? Dan gaan we door naar stap 3.
Vergelijk het grafisch ontwerp met een bouwtekening of visualisatie van bijv. een woning.
Het geeft een duidelijk beeld van wat er gebouwd zal worden.
Het tot leven brengen van het grafische design met code gebeurt tijdens de technische bouw.
Bij een standaard prefab webdesign is het interactief maken voor een groot gedeelte al gebeurt maar moet wel geconfigureerd worden zodat het technisch ook echt werkt.
Bij een webdesign op maat wordt het design pixelnauwkeurig met de gewenste functionaliteiten gebouwd zodat het geheel dynamisch wordt.
De functionaliteit en design van de website of webshop wordt technisch getest in de meest populaire browsers op mobiel, tablet, desktop en gefinetuned totdat alles goed werkt.
Als er al teksten en foto's zijn aangeleverd dan worden die geplaatst en daar waar nodig worden tijdelijk dummy teksten en foto's gebruikt.
Vergelijk de technische bouw met de daadwerkelijke realisering van bijv. een woning.
Een visueel idee op papier wordt in deze stap werkelijkheid.
De technische bouw (stap 3) en invulling (stap 4) overlappen elkaar vaak.
Maar zodra de technische bouw klaar is, is het tijd voor de invulling van de website of webshop met tekst en foto's.
Een correcte zoekmachine vriendelijke categorie-, pagina- en menu-structuur wordt opgezet.
Evenals de configuratie van goed vindbare titels, URL's, beschrijvingen en dergelijke voor de zoekmachines.
Soms heeft u misschien niet de juiste foto's. Er kan dan gebruik gemaakt worden van een grote bibliotheek aan foto's.
Er zit altijd wel iets tussen wat perfect bij uw bedrijf past.
Staan de puntjes op de i en is de website of webshop grafisch, technisch en qua invulling volledig.
Dan is het tijd voor live gaan.
We spreken een datum af waarop de website of webshop live moet gaan.
Meestal kan zonder downtime van de oude website uw nieuwe website live gaan!
Wij kunnen u daarnaast ook helpen met domeinnamen & onze SUPERSNELLE webhosting, uitgebreidere zoekmachine optimalisatie (SEO), technisch onderhoud, beheer of hulp, e-mailings en etc.
Joomla is een populair open source Content Management System (CMS) / beheer-systeem waarmee u zelf uw website 24 uur per dag kan bijwerken via elke locatie met internet en zonder tussenkomst van de webdesigner. Een CMS is dus handig als u de inhoud van uw website zelf wil kunnen beheren maar ook als u gebruik wil maken van functies die standaard al in een CMS als Joomla aanwezig zijn. Als uw website voor het Joomla CMS gebouwd is kunt u zelf teksten en foto's toevoegen / wijzigen / verwijderen. Joomla is dus de software al dan niet met extra uitbreidingen welke de functionele mogelijkheden bepaalt. Het ontwerp/template bepaalt het uiterlijk.
Digiplek werkt al sinds 2007 met het Joomla CMS.
Een groot voordeel van Joomla is dat het erg zoekmachine vriendelijk is. Denk aan zoekmachine vriendelijke URL's, schone HTML-output van het CMS, H1 / H2 / H3 tags voor titels, description meta tag, keywords meta tag, etc.
Joomla is open source wat inhoudt dat u de software vrij kunt gebruiken. Het enige waar u uw webdesigner in principe voor nodig heeft is het ontwerpen en bouwen van een Joomla sjabloon, de configuratie van de Joomla software, up-to-date houden van de Joomla software en eventuele uitbreidingen. Maar er zijn veel klanten die teksten en foto's toch ook door ons laten aanpassen in het CMS omdat wij dit sneller en in de meeste gevallen ook netter kunnen. Eén van de voordelen van een open source CMS als Joomla is dat u niet gebonden bent aan een vaste partij.
Digiplek gebruikt vaak het CMS Joomla omdat Joomla out-of-the-box een beheersysteem (CMS) is met een voor een CMS must-have functionaliteiten waarmee zowel kleine als grote websites gebouwd kunnen worden zonder direct al gebruik te hoeven maken van uitbreidingen voor meer functionaliteiten. Er zijn daarnaast wel heel veel uitbreidingen beschikbaar om de functionaliteiten van Joomla verder uit te breiden. Wordpress is oorspronkelijk een blog-systeem en daardoor vrij kaal van opzet zodat je altijd uitbreidingen moet gebruiken om de functionaliteiten uit te breiden om tot een compleet website beheersysteem te komen. Digiplek kan zowel overweg met Wordpress als Joomla maar mede omdat Joomla out-of-the box zo'n compleet systeem is wordt vaak Joomla gebruikt.
Websites kunnen tegenwoordig in veel verschillende internet browers en op nog veel meer verschillende (mobiele) apparaten worden weergegeven. Dat is heel mooi maar een nadeel is dat alle internet browsers en (mobiele) apparaten de website opmaakcode net even anders en in sommige gevallen totaal anders interpreteren. Daardoor kan een website design niet precies of helemaal verkeerd worden weergegeven als deze niet browser proof is gebouwd. Door een website browser proof te bouwen wordt tijdens de technische bouw continu gecontroleerd in verschillende browsers en op verschillende apparaten of er zich geen grote rare visuele of technische problemen voordoen. Als er zich problemen voordoen dan wordt de opmaakcode op een andere manier geschreven en opnieuw getest om de problemen te verhelpen.
Digiplek werkt met de nieuwste standaarden zoals HTML5 en CSS3 omdat je hiermee schone overzichtelijke code kan gebruiken welke beter leesbaar is voor Google. Echter kunnen niet alle browsers met alle HTML5 en CSS3 mogelijkheden overweg. Op dit vlak is vooral de ondersteuning van oudere browsers ver te zoeken. Door gebruik te maken van workarrounds zijn veel dingen in de oudere browsers op te lossen. Door de wisselende HTML en CSS ondersteuning tussen browsers werkt het één wel en het ander niet in de verschillende browsers. In de afbeelding is als voorbeeld te zien dat Firefox 12 en Internet Explorer 9 net even anders reageren (tekst bevindt zich in Firefox 12 bovenop de afbeelding). Door de code anders te schrijven is een dergelijk probleem met de tekst die bovenop de afbeelding verschijnt toch op te lossen.
Digiplek webdesign test websites in Internet Explorer 11, Microsoft Edge, recentste versie van Safari (iPad/iPhone), Firefox, Opera en Chrome. Als de website in deze browsers goed werkt dan kunnen vrijwel alle apparaten en browsers overweg met de website code.
Een nieuwe website laten maken, vindbaar worden met SEO of benieuwd naar de andere oplossingen?
Presenteer uw bedrijf met een professionele website.
En bel vrijblijvend (033) 245 2107.
Eind vorig jaar hebben wij onze fiscale nieuwsbrief verstuurd vol met eindejaarstips.
In verband met deze nieuwsbrief was onze website toe aan een upgrade. Tevens is toen zowel een twitter- als facebookaccount aangemaakt.