SEO oftewel zoekmachineoptimalisatie is het geheel aan activiteiten bedoeld om een webpagina hoog te laten scoren in de normale gratis zoekresultaten van een zoekmachine zoals Google, Bing en etc., op voor de webpagina relevante zoekwoorden.
Er zijn ruim 100 manieren om een website hoog te laten positioneren in de zoekmachines en er wordt onderscheidt gemaakt tussen onpage zoekmachineoptimalisatie en offpage zoekmachineoptimalisatie.
Onpage zoekmachine optimalisatie
Onpage zoekmachine optimalisatie is het zoekmachine optimaliseren van de website zelf zoals zoekmachine vriendelijke URL’s, duidelijke structuur met gebruik van de juiste opmaak tags, compacte en correcte scripting, toevoegen van relevante titel en beschrijving aan de afzonderlijke pagina's, kernwoorden op de juiste posities in de tekst, geoptimaliseerde afbeeldingen en etc.
Offpage zoekmachine optimalisatie
Offpage zoekmachineoptimalisatie is het zoekmachine optimaliseren van de website door zoveel mogelijk linkverzamelingen en zoekmachines met de meest relevante woorden naar de eigen website te laten verwijzen. Digiplek weet met zijn ervaring op dit gebied en op de juiste wijze veel meer zoekmachines en linkverzamelingen te bereiken dan bedrijven zelf zouden kunnen bereiken in dezelfde tijd.
SEO zonder kosten per klik
De zoekmachineoptimalisatie die Digiplek toepast heeft geen kosten per klik zoals dat bij zoekmachine optimalisatie met Google Adwords wel het geval is. Digiplek maakt de websites zo dat ze voor Google interessant worden om opgenomen te worden op een hoge positie bij de gratis zoekresultaten.
Veranderingen in zoekmachine optimalisatie
In de beginjaren van het internet was zoekmachineoptimalisatie nog vrij eenvoudig door de website vol te zetten met onzichtbare kernwoorden. Gelukkig worden zoekmachines steeds slimmer zodat deze technieken niet meer werken en de gepresenteerde zoekresultaten in de zoekmachine veel relevanter zijn geworden. Mocht u nog wel gebruik maken van deze technieken dan is het een kwestie van tijd dat uw website uit de zoekresultaten zal verdwijnen.
Wat een feit blijft: hoge resultaten in de zoekmachines kunnen door geen enkel bedrijf gegarandeerd worden en worden bij een goede website op termijn steeds beter!